Slaapdrankjes: recepten om sneller in slaap te vallen

Val je ’s avonds moeilijk in slaap? Heb je hulp nodig om je te ontspannen? Deze drie recepten voor een slaapdrankje (uit kookboeken van vegan queen Lisette Kreischer, foodblogger Deliciously Ella en Brain Balance-oprichter Charlotte Labee) helpen je je fijn te voelen en te relaxen. Maak en drink het slaapdrankje van je keuze vlak voordat je gaat slapen. Met elk slokje worden je lichaam en geest rustiger, zodat je makkelijker in een diepe slaap valt.

Slaapdrankje: 3 recepten

1. Slaapdrankje met kamille, citroenmelisse en korenbloem – Lisette Kreischer

Het recept voor dit slaapdrankje komt uit het boek The Plant Pharmacy van Lisette Kreischer, een van de grondleggers van de vegan-beweging in Nederland.

Slaapdrankje met kamille, citroenmelisse en korenbloem - Gezond aan tafel - recept

2. Kurkuma drankje – Deliciously Ella

Dit kurkuma drankje is het beste slaapmutsje dat er is. Het recept komt uit het boek Deliciously Ella Elke Dag van foodblogger Deliciously Ella (Ella Mills-Woodward).

Kurkuma drankje - Gezond aan tafel - recept

3. Better sleep smoothie – Charlotte Labee

Het recept voor deze better sleep smoothie komt uit het boek Brain Food Smoothies van Charlotte Labee.

Better sleep smoothie - recept - Gezond aan tafel

Ook gezonder eten?

Op zoek naar de lekkerste recepten en betrouwbare informatie? Mis onze gratis nieuwsbrief dan niet en meld je nu aan!